You are currently viewing کمک به اشتغال مددجویان با همیاری اجتماعی

کمک به اشتغال مددجویان با همیاری اجتماعی

روابط عمومی خیریه انصارالرسول / در آستانه‌ی حضور در سال 1400، دیدار کانون همیاری اجتماعی بانک رسالت با دست‌اندرکاران خیریه انصارالرسول نویدبخش قدم‌هایی جدید برای بهبود معیشت مددجویان شد.

به گزارش خبرنگار خیریه انصارالرسول؛ عصر امروز جمعی از مسئولین کانون همیاری اجتماعی بانک رسالت در کرمان با حضور در موسسه‌ی خیریه انصارالرسول (ص) در جمع صمیمانه‌ی تعدادی از دست‌اندرکاران این خیریه حاضر شدند.

در این جلسه که به منظور ایجاد تعامل بیشتر بانک رسالت با خیریه انصارالرسول و در راستای کمک به بهبود روند معیشتی مددجویان برگزار شد، آقای مولایی مسئول امور کارآفرینی دبیرخانه مرکزی شبکه توسعه اجتماعی رسالت استان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین خیریه که پذیرا و میزبان جلسه شدند، موضوع ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای نیازمندان و مددجویان را امری ضرروی دانست و گفت؛ در این راستا شبکه توسعه اجتماعی رسالت آمادگی کامل برای کمک به ایجاد مشاغل کوچک و خانگی را دارا می‌باشد و امیدوار است بتوان با تعامل بیشتر این آمادگی را بالفعل نموده و مسیری را برای اشتغال مددجویان باز نمود.

 

 

مولایی با تاکید بر موضوع هضم شدن روستاها و شهرهای کوچک در شهرهای بزرگ‌تر افزود؛ با نظر به اینکه تعداد کثیری از نیازمندان از مناطق کوچک و محروم‌تر هستند، لازم است تدبیری اندیشیده شود که مانع بروز مسئله‌ی کمرنگ شدن سکونت‌گاه‌های کوچک‌تر در زیر سایه‌ی شهرهای بزرگ بگردد و در همین راستا شبکه توسعه اجتماعی در تلاش برای جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و حتی تبدیل این مهاجرت‌ها به مهاجرت معکوس (از شهرهای بزرگ به کوچک) است.

مسئول امور کارآفرینی رسالت با اشاره به برخی از راهکارها ادامه داد؛ به لطف خدا امروز تدابیری نیز اندیشیده شده است و شبکه توسعه اجتماعی رسالت نیز تسهیلات و امتیازهای خوبی را برای وقوع چنین پیامدی در نظر گرفته است. اما در صورتی‌که بخواهیم این مهم را در روند کمک به مددجویان نیز تداوم بخشیم، لازم است با جمع‌آوری مجموعه‌ی اطلاعاتی دقیق و مدون از تعداد مددجویان، نحوه‌ی تحت پوشش قرارگیری آنها، وضعیت پراکندگی ایشان، میزان نیاز مالی و غیرمالی این قشر و … به برنامه‌ریزی دقیق‌تر پرداخت.

در همین راستا، دکتر رشیدی مدیرعامل خیریه انصارالرسول (ص) نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری اصلی و هدفمند برای نفع‌رسانی به مددجویان خاطرنشان کرد؛ هدف اول و اصلی این خیریه کمک‌رسانی به اقشار ضعیف‌تر و آسیب‌دیده‌ی جامعه است که از نعمات بارزی همچون سرپرست محروم مانده‌اند. از همین رو در صورتی که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در جهت خیررسانی حداکثری به ایشان باشد، این خیریه با کمال میل پذیرای این طرح و امثال آن بوده و نهایت همکاری را در این راستا به کار خواهد بست.

 

دیدگاهتان را بنویسید