You are currently viewing عدم شناخت استعدادها منحر به سقوط کودکان یتیم می‌شود

عدم شناخت استعدادها منحر به سقوط کودکان یتیم می‌شود

فردی را در نظر بگیرید که از شخصیت، استعداد و توانایی‌های خود، آگاهی درستی ندارد. چنین فردی اهدافی را انتخاب خواهد کرد که متناسب با او نیست و در رسیدن به آن اهداف، ناکام خواهد ماند. این ناکامی، سطحی از افسردگی، ناامیدی و بی‌انگیزگی را در او بوجود می آورد.

حال اگر این روند با چنین نقصی تکرار شود و فرد صرفا با دیدن استادی موفق یا احساس علاقه‌ای واهی در خویش، انگیزه پیدا کند و هدف نادرست دیگری را پیش روی خود قرار دهد، طولی نمی‌کشد که دوباره طعم تلخ ناکامی و شکست را می‌چشد.

و این همان چرخه باطل ناکامی است

 

این چرخه باطل به قدری ادامه پیدا می‌کند که دیگر انگیزه و توانی برای شروع دوباره وجود ندارد و خُلق فرد به قدری پایین می‌آید که دچار افسردگی می‌شود.

شناخت نادرست از خود برابر است با هدف گزینی غلط شکست و ناکامی  و در نتیجه افسردگی

اما راه برون رفت زودهنگام از این چرخه‌ی باطل، مسیر استعدادسنجی است که فرد با به‌دست آوردن شناختی صحیح از خود و استعدادهایش می‌تواند هدفی مناسب و شایسته‌ی خویش انتخاب کند و با حرکت در این مسیر از سقوط در دره‌های ناامیدی در امان مانده و قله‌های موفقیت و کمال را فتح کند.

 

خیریه انصارالرسول نیز با آگاهی به این مسئله‌ی مهم، سالیان درازی است که در صددِ دادن شناختِ صحیح به کودکان یتیم و خانواده‌های ایشان است. اما تحقیق این مهم نیازمند مدت‌های مدیدی تلاش و کوشش و صبر در مسیر بارورسازی توانمندی‌های ایتام و قبول استعدادهای خودشان است.

اگرچه خیریه انصارالرسول تاکنون قدم‌های بسیار موثری را برای تعداد بسیار زیادی از ایتام در این مسیر برداشته؛ اما بی شک همراهی و همکاری شما خیرین عزیز (چه در چارچوب مادی و چه معنوی)، می‌تواند این خیریه را در تحقیق بیش از پیش کمکی فراوان کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید